Avstånden gör sitt till

När man som jag och många andra bor i Sthlm med omnejd så blir det i bland lite långt mellan gångerna då man träffar sina vänner. I alla fall om man bor på motsatta sidor av stan. Då brukar det mest naturliga bli att  träffas någonstans mitt emellan för en fika, drink eller middag etc. Fast det kan ju också vara mysigt att ses hemma hos varandra som man gör på landet. Bara kila över på en kopp kaffe och snacka bort ett par timmar. Nästa helg har jag och Thin bokat in en helkväll och övernattning hemma hos henne. Jag ska "kila över" till Kungsängen och äta gott och snacka om livet. Trevligt! Eftersom vi båda har en del att stå i och mycket uppbokad tid på var sitt håll så har vi alltså bestämt att detta måste ske just nästa helg då vi båda har en lucka. Thin har nu bott här sedan i augusti och jag har fortfarande inte sett hennes bostad med omnejd. Fy skäms på mig! Nu är det sannerligen dags att kila över.


Lovely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback