På utflykt till förorten

I dag har jag vart i Tensta och Rinkeby. En utflykt på blå linje långt bort från söder. Eftersom jag är intresserad av andra kulturer och seder så var det mycket intressant att se människorna och områdena där. Till min bästa guide hade jag Mr Trance. Det var hans idé att vi skulle ta en dagsutflykt till hans gamla hoods. Han bodde där som barn. Vi gick omkring i butikerna och i centrum och vi tittade på lekplatser och allt möjligt. Jag hittade till min glädje en mängd olika baklavas till salu. Det var bara att välja och vraka bland dem. De är ju så supergoda! Så nu har jag en hel kartong med olika sorters baklava i mitt kylskåp. Kan inte bli bättre. Och jag är en erfaranhet rikare: jag har vart i en riktig Stockholmsförort och sett med egna ögon hur det ser ut. Annars hör man ju mest om dessa områden i media och då i ganska trista sammanhang. Jag och Mr Trance (han har fått välja sitt bloggnamn själv vilket syftar till hans musiksmak) hade en givande dag. Vi var båda helt slut och mycket trötta efter denna utflykt och minsta två timmars promenad. Det smakade gott me en saftig och söt baklava på kvällen.


Lovely -  på upptäcksfärd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback