Ofrivilligt interrail i Tyskland

Det blev minst sagt lite komplikationer när jag skulle bege mig till Luxemburg. Jag som alltid hävdat att det är helt ok att flyga med Ryan Air kanske far äta upp det nu. Har rest med dem ett antal vändor, vi talar runt ett 30-tal, och aldrig haft otur innan. Men denna tur blev minst sagt annorlunda. Flighten blev inställd pga tekniskt fel och nästa skulle inte bli av förrens ca 15 timmar senare. Jag tog därför en resa till en annan destination i Tyskland och chansade pa det. Kommer fram och allt gick bra tills jag fick reda pa hur jag nu skulle fortsätta min färd genom landet för att med tiden kunna ta mig över till Luxemburg. Det blev tre tag och en bussfärd och 60 euro extra som grädde pa moset innan jag till slut var framme. Puhhh!! Detta var inte roligt alls. Speciellt inte med tanke pa att jag endast sovit tre timmar pa natten och inte fick i mig sa mycket mat under resans gang. Men jag höll humöret uppe och tänkte att detta kan jag inte göra nagonting at ända sa det är ingen ide att klaga. Mitt ofrivilliga interrail blev snarare en upplevelse i sig och jag fick ju se en del av Tysklands vackra natur och landsbygd.


Lovely - en sann resenär


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback