Kaffeförbud

Eftersom jag genomgår en superdetox just nu så måste jag avstå från en rad goda ting. Jag har fått ge upp kaffe och mjölkprodukter och goda, starka ostar. Men det går rikitgt bra faktiskt så jag ska inte klaga. Jag var på ett besök hos en homeopat (alternativ medicin) för ett par veckor sedan och hon rekommenderade mig att köra igenom ett detoxprogram på 17 dagar. Jag känner mig sundare och friskare redan efter en vecka. Varför jag gör detta är för att rensa kroppen och förhoppningsvis få en bättre hy. Att dras med hudproblem i ansiktet är inget vidare kul kan jag säga. Just däför gör jag allt för att få tillbaka min fina och fräscha hy igen. Den ska minsann tillbaka! Jag som är en envis natur ger inte upp. Det kändes till en början som en väldigt jobbig grej att avstå från kaffe. Detta är för mig en mycket god dryck som ger en kick på morgonen. Nu är dessa kaffetider över och jag har vant mig. I dag efter jobbet blev det en koffeinfri latte med sojamjölk i stället för en den traditionella latten. Och faktiskt så var den riktigt god! Till sällskap hade jag Plingan. Vi har tyvärr inte setts på väldigt länge så mycket fanns att snacka om. Det blev en lång uppdatering för oss båda. Typiskt att bo i samma stad men inte lyckas att ses så ofta. Som sagt tiden bara går.


Lovely - alternativkaffedrickare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback