I Svenneland

I går var jag, Malle och hennes pojkvän I på IKEA. Ja, vad ska man säga om detta ställe? Denna svennehögborg fyllt till bristningsgräns av Familjen Foppatoffel, skrikande barn som inte alls vill vara där (ok, en del är ju som tur var i bollhavet, denna fantastiska uppfinning), svettiga män som hatar shopping, hysteriska turister. Och så vi då. Vårt lilla gäng som lovade oss själva att inte besöka detta ställe igen på en mycket lång tid. Det var hysteriskt, jobbigt och ångestframkallande. Vi tog oss dock igenom och gjorde vårt ärende: köpa ny säng till mig. I hade varit snäll och lånat en gigantisk van från sitt jobb. Så där satt vi på rad och tronade över trafiken. Man syns ju lång väg i denna form av fordon. Hem kom den nya sängen och nu är den på plats och jag kommer från och med nu att sova som ett barn och förhoppningvis slippa mera ryggvärk. Det var värt besväret alla fall. I natt sov jag riktigt gott. Det är ju tur att man inte köper ny säng varje år. Puhh!


Lovely - diggar inte IKEA

Kommentarer
Postat av: Helena

hallojsan..

IKEA som e så himla kuligt..

I love it... hittar alltid massor m saker

jag vill handla..

Ljus.. gardiner..sängkläder.. m.m

Hoppas dock allt e bra m dig

o att du börjat på det nya på jobbet..

ha de..

Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback