Klick klack, klick klack

En sak jag tycker är mycket störande är personer runt omkring mig som "går på klacken". Ok, låt mig förklara.  När man har skor/stövlar/stövletter/pumps, med andra ord skodon med klack, så måste man ta hand om dem på bästa sätt för att de ska hålla sig fina och för att avlasta sina fötter. Detta gör man bäst genom att lämna in dem till en skomakare med jämna mellanrum för omvårdnad. Så enkelt och så lätt. Men som vanligt gör man som man vill med sina egna tillhörigheter. det jag stör mig på är detta oljud som uppstår då en vanvårdad sko är ute och går. Speciellt irriterande blir ljudet på hårda underlag som till exempel golvet i tunnelbanan och i köpcentrum och på ICA. Klick, klack, klick, klack!!! Så låter det överallt. Varför? Snälla, klacka om era skor. Det blir desto skönare att gå i skon och skon blir snyggare. Foten avlastas bättre av en ordentlig klack. Och vi andra inklusive skoägaren själv slipper klick-klack ljudet.


Lovely - klick, klack går fetbort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback