Konsten att försöka sluta med kaffe

Jag tycker verkligen om kaffe. Keffa m ed mjölk eller en god latte spelar inte så stor roll. Dock har jag tröttnat på latte eftersom jag druckit litervis av detta i mitt liv så nu föredrar jag en vanlig bruggkaffe med mjölk i. Det duger prima. Nu är saken den att jag försöker sluta med detta goda gift eller alla fall dra ner på konsumtionen. Det är minsann inte det lättaste. Men jag har inget kaffe hemma och på jobbet smakar kaffet från maskinen allt annat än gott så det funkar bra. Övrig tid som fika på stan eller hemma hos någon då är det svårare. Därför har jag kommit fram till faktumet att det är bättre att dra ner på konsumtionen av en last än att hbestämt hävda att man absolut skall sluta med den. För det lyckas man sällan med. Typ aldrig. Ju mer jag tänker på att jag inte ska dricka kaffe desto mer sugen blir jag på en kopp. Eller ännu värre - ett helt glas. I dag drack jag två små koppar. Började prata i 190 så jag till slut blev nästan hes. Då insåg jag att kaffe trots allt måste räknas som en drog med sin uppspeedade effekt. Helt galet. En laglig drog som finna så lättillgänglig i var mans skafferi eller i vilket café eller Pressbyrå som helst. Knäppt. När jag tänker så avtar suget efter kaffe. Bra där! Precis så ska jag tänka från och med nu.


Lovely - snart kaffefri

Kommentarer
Postat av: Crazy Horse

Bra med fria droger ju:-)

2008-05-20 @ 09:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback