Födelsedagsfirande

Nej, det är inte jag som fyller i dag utan Miss C. Vi samlades en liten skara på ett kreperi (?) creperie kanske man säger, på söder och avnjöt både matcrepe och efterrättscrepe. Mums! säger jag bara. Smarrigt värre var det. Jag valde en veggiecrepe full med godsaker och sedan en med blåbärssylt och grädde. Sedan var jag nästan mätt. Kan ju äta som en häst för det mesta. Vet faktiskt inte vart allt tar vägen. Nu skulle jag kunna äta igen faktiskt. Äta är ju en av alla de orsaker till varför man vill fortsätta leva. Ska lätt gå dit igen. Nästa gång får Herr E hänga på och käka en crepe eller två. Enkelt firande av C men ack så trevligt. Mia är i stan också och går en kurs för sitt jobb så det blev ett glatt återseende. Tyvärr ses man ju inte så ofta när man inte bor i samma stad. Ack så sorgligt.
I morrn är det fredag igen. Igen!! Snart är maj slut. Fattar ingenting. Dags att börja smida på en plan inför midsommar. Vart fira? Med vem och hur? Ständigt dessa frågor varje år. Men det har hittills alltid slutat i ett trevligt resultat. Inga dåliga minnen från midsommar. Faktiskt.


Lovely - crepes i stora lass, ge mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback