Äckligt päckligt

Nu så här i försommartider tar ju folk av sig på kroppen och pryder vintertrötta fötter i mer avskalade skor. Detta gäller även mig. Skillanden i detta läge är att jag och och många andra tar hand om våra fötter och filar och smörjer inför säsongen. Tyvärr så gäller detta inte alla personer som väljer att gå i sandaler och liknande som visar bara hälar. Varför kan inte folk ha vett att ta hand om sina fötter? Jag mår illa då jag åker rulltrappa och råkar se ett par ofilade och spruckna hälar framför mig. Det är så att jag vill spy rakt ut. Så äckligt är det. Om man nu inte vill lägga pengar på en manikyr eller är för lat för att ta hand om sina fötter hemma i badrummet så finns det ett tredje mycket enkelt alternativ: stäng in era ovårdade fötter igen. Låt dem vara instängda i täckande skor året runt så slipper vi andra runt omkring få kväljningar och må illa. Gör det för mänsklighetens bästa. Ett tips : det finns världens bästa fotfil och creme att köpa på Apoteket till en billig slant. Så det finns inga ursäkter.


Lovely - vill helst inte kräkas i rulltrappan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback