Vardagliga ting

Jag brukar inte klaga på att åka kommunalt. Tycker snarare att det är bekvämt och bra med t-banan när det funkar som det ska. Men va äckligt det skall behöva va då! Är det ingen som städar tågen längre? Det spelar ju ingen roll när, vart eller hur man åker längre. Det är skitigt, smutsigt, nerklottrat etc etc överallt. Det känns inget vidare att se en del säten med en hög sågspån på för att dölja en av helgens spyor. Dess utseende och dess lukt. Läskigt äckligt. En del folk föredrar att åka buss framför tuben. Jag fattar varför. Då ser man ut i verkligheten och inte in i en tunnelvägg. Kanske är även bussarna ordentligt städade? Vad vet jag. Jag åker inte buss så ofta. Man kanske skulle börja göra det. Alternativet känns även ur säkerhetssynpunkt som ett bättre val. Jag menar, det är väl svårare att hålla på med fuffens i en relativt liten buss jämfört med ett långt tunnelbanetåg? Så skönt det skulle vara att kunna promenera till jobbet. Det hade vart fantastiskt! Att få sig en naturlig promenad innan jobbet och slippa tänka på att behöva åka kommunalt över huvudtaget.


Lovely - less på äckliga vagnar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback