Semester inom kort

Ja, det är ju bara mars men alldeles strax semester. Så känns det alla fall eftersom man nu ska bestämma vilka veckor under året som man ska ha semester. Jag som alltid har en resa bokad och tar ut semester efter det snarare än tvärtom ska inte göra om misstaget från föregående år. Då hade jag nästan tre veckor semeter i Sverige, alltså ingen resa planerad just då utan tänkte softa hemma och hos mormor på landet. Jaha, vad hände? Det var kallt, det regnade och det blåste. Det närmaste solande jag kom var två ynka dagar i parken huttrandes i bikini. Jag frös verkligen. Aldrig mera. I år ska jag ha tre veckor varav jag verkligen hoppas att minst två av dem kommer att tillbringas utanför Sveriges gräns. Jag blir galen av att inte se solen under en hel sommar. Det skulle inte förvåna mig om det bara därför att jag drar söderut blir en bra sommar här hemma. Det blir ju nästan alltid tvärtom. Men först fjällensemestern. Det är inte långt kvar nu. Bara tre veckor till snön, naturen och äventyren.


Lovely - längtar efter alla resor

Kommentarer
Postat av: Helena

Hejje
Hur har det gått m allt Lovely?
Jag kan osså säga att jag blir kvar där jag
är o det blir inte stan igen.

2008-03-11 @ 10:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback