Man skall minsann va tacksam på riktigt

Jag som så sällan är sjuk tar det nästan för givet att jag är just en frisk person. Uppenbarligen kan ödet vilja annorlunda helt plötsligt. Jag syftar till min operation förra helgen. Nu har jag tvingats vara hemma från jobbet hela veckan efter detta och verkligen varit tvungen att bara vara. Så mycket finns det ju ändå inte att hitta på en dag helt solo där även rörligheten är mycket begränsad. Mina mest utsvävande företag har inneburit en promenad till Konsum. Annars har det blivit surfande, läsande och några besök av Herr E. Han har ställt upp som en räddande ängel och jag är mycket glad och tacksam för detta. Han är verkligen världens raraste! Det är inte alltid så lätt att vara tacksam för det bra man redan har för att strävandet efter allt som man anser är bättre alltid finns där i bakhuvudet. Uppenbarligen går det inte att ta för givet att man håller sig frisk. Vad som helst kan hända med vem som helst, när som helt. Uppenbarligen.


Lovely - börjar bli bättre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback