Alla små I-landsproblem

Alla har vi våra problem, små som stora, som vi tampas med kanske dagligen eller i perioder av våra liv. Jag samlar på I-landsproblem kan man säga. eller rättar sagt; jag har inga problem att tampas med så därför blir varje litet mikroproblem till ett stort. Jag tror att människan är funtad på det sättet. Att vi vill ha något att deala med, något att stå i, att fundera över och sedan lösa. För då mår vi bra. Då upptäcker vi att problemen var ganska små och att inget särskilt hände. Det var inte så illa som vi trodde från början. Ett I-landsprobelm jag har är att jag har så många vänner och bekanta att jag inte hinner träffa alla jämt och ständigt utan hela tiden måste pussla och boka in i agendan för att alla ska få plats. Jag vill att alla ska få plats för jag mår bra av att ha dem i mitt liv. Så därför fortsätter jag att pussla och boka. Men så tänker jag så här att det finns ju faktiskt dom som är väldigt ensamma och inte har en endaste vän och heller ingen livspartner. Jag undrar hur det känns att sitta ensam helg efter helg och inte ha någon att dela sin fritid med. Det måste verkligen vara fruktansvärt. För enligt mig är det väldigt viktigt med vänner och dem får man inte glömma bort. Ett annat I-landsproblem är att jag inte rikigt kan bestämma mig för vart man skall boka sin semesterresa. Ett fett I-landsproblem. det finns ju de som inte ens har råd att ens tänka på en resa. Och själv försöker jag deala med vilket land jag vill åka till. Ska det bli Grekland, Italien eller Kroatien i år?


Lovely - en riktig I-landsproblemsöverlevare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback