Livet på landet

Under hela lördagen och söndagen befann jag mig på landet hos min väninna M. Hon var gräsänka för tillfället och jag behövde lite lantluft så det blev en lyckad kombination. Spelade badminton i bikini och pysslade med deras söta lilla valp Kajsa. Jag blev desto mer sugen på att ha en egen liten hund så klart. Men det får vänta. Svårt att vara spontan och kunna dra i väg en helg på semester när man har hund. Det får väl bli när jag är pensionär. M skämde bort mig med god mat. Vi kollade på gamla foton och skrattade en del åt frisyrer och modet från förr. Nostalgi på högsta nivå med andra ord. En flaska rosé och en kista fylld med gamla foton blev till en fest på lördagskvällen. Det räcker så för att få en trevlig kväll med mycket skratt. I gott sällskap. Och nu ska jag verkligen inte klaga på värmen då det varit tropisk och fuktig hetta mest hela tiden.


Lovely - nostalgiker som få

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback