Gustavitos 2-års kalas

I går var det dags för kalas för Gustavito som fyllt 2 år. Av mig fick han klassiska barnböcker. Paketet lockade och G fick ett stort smajl över munnen. När paketet var öppnat så la han ifrån sig böckerna och sprang i väg för att leka med alla sina tjejkompisar. En hel drös med tjejer hade han på sitt kalas som passade upp på lille Gustavito. Det blev korvgrillning, pappa M:s hembakade bullar och jordgubbstårta. Ett klassiskt kalas med trevliga gäster och mycket gott att äta. Och Gustavito verkade nöjd. Dock var det som vanligt svårt att fotografera barnen. Jag beundrar barnfotografer. Hur gör de? Hur får de barnen att sitta stilla och titta åt rätt håll? Jag har ingen aning. Några fina bilder blev det alla fall. Även gruppbild på oss tjejkompisar i skaran. Och löfte från min sida att ordna nästa tjejträff. Jag har ju snackat om det ett tag nu att vi skulle få vara hemma hos mig när köket från helvetet är klart. Men eftersom det står väldigt stilla med köksarbetet så spelar det längre ingen roll. Köket har ju sin charm ändå. Jag menar någon kan knappast ha ett sådant kök som jag. Det är unikt i sig. Helt enkelt.


Lovely - tänk om man hade energi som en 2-åring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback