Bokmalen

Något av det bästa med sommaren är att jag kommer in i en intensiv bokperiod. Jag vill läsa hela tiden. Har köpt på mig ett gäng pocketar i varierande genrer för att uppfylla mitt behov av läsning. Jag läser till och från jobbet. Jag läser på rasten, hemma, innan jag ska sova så att det slutar med att jag tappar boken ner på golvet. Jag läser med andra ord varje stund som går. Just nu är det mycket chick-lit som roar och förgyller vardagen med hög igenkänningsfaktor. Alla utspelar sig i kretsar i Stockholmsmiljö bestående av kvinnor runt 30 år som är mitt uppe i karriären och har kärleksbekymmer men bra vänskapsband. Väldigt SATC alltså. Snart blir det nog något mera djupt och allvarsamt bokval för variationens skull. Det får inte bli för mycket av det goda. Då tröttnar jag.


Lovely - en sann bokmal

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag känner faktiskt igen mig lite, jag läser också så fort jag får chansen, men jag läser mer deckare. I alla fall nu under sommaren. :P Finns ju hur mycket böcker som helst. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback