Mörkret kryper inpå

Det är inte så kul att tjata om vädret men nu gör jag det ändå. Mitt humör beror väldigt mycket på vilken typ av väder det är. Det är ett faktum. Nu har vi haft samma typ av väder i detta nordliga land i cirkus tre månader och det verkar inte vilja ändra sig heller. Inte än. men när kan man ju verkligen undra. Tänk om solen gett upp? Här ovanför vårt land tycks den ju aldrig vilja visa sig. Jag är inget stort fan av vinter och snö och kyla. Absolut inte. Men. Det vore ju trevliigt med en riktig årstid och inte som det är nu, alltså ett mellanting av höst och vinter. Det är bisarrt. Det är jobbigt. Det är vedervärdigt. Punkt slut. Jag vill ha sol och jag vill ha kyla och snö. Jag vill gå lång vinterpromenad för att sedan ta sig in på ett mysigt café och dricka en stor kopp varm choklad och tycka att det är en fantastisk årstid. Men nej. Det verkar inte väderguden vilja bjuda på i år. En sak som är bra i misären är att man nu kan fynda en massa snygga vinterstövlar till kanonpris eftersom skoförsäljningen inte gått så bra under hösten på grund av vädret. Så jag hoppas stövlarna som jag spanat in finns kvar vid lön - med rabatt! Tur i oturen liksom.


Lovely - diggar inte mörkret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback