Gäng av olika de slag

Det finns gäng och så finns det gäng. Kickersgängen från olika områden är man ju van vid sedan urminnes tider. Jag reagerar inte särskilt mycket längre när jag ser dem. Däremot hajar jag till lite extra då jag ser tomårstjejer i gäng som kommer från innerstan och går på bra skolor. Det finns några som vi kan kalla blåjackorna. Dom har alla gigantiska blå dunjackor från Fjällräven som kostar en hel del och är groteskt fula, speciellt efter att jag sett dem bäras av dessa tjejer. Jackorna ser ut som sovsäckar och blir till en enda stor bol på tjejerna. Sedan kan ett par pinnsmala ben skymtas sticka ut under jackan och fötterna är instoppade i loafers som tanter vanligtvis brukar gilla att pryda sina fötter i. Tjerena är väldigt sminkade och har lager på lager med alldeles för mörk foundation som de liksom smetat in och därav går det linjer mellan hals och kind som avslöjar deras riktiga hudton. Pricken över i består av täckstift på läpparna så de ser likbleka ut men bara om just läpparna. Ni kan ju själva föreställa er om ni nu inte redan sett dessa personer själva, att detta är en märklig outfit. Den är ful och den är fel, fel, fel. Varför se ut så här? Vad är tanken bakom? Varför? Smink är till för att bättra på de fina drag en människa redan har och göra att man ser piggare ut och lite extra vacker. Lägg till en riktigt kaxig attityd, mycket flams och trams till detta så får ni receptet på en äkta blåjacka. Själv skulle jag aldrig släppa ut min dotter om hon såg ut så där. Jag skulle skämmas.


Lovely - diggar verkligen inte blåjackorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback