Ett grå strå

Ok, att jag fyller år om en vecka. Ok, att jag blir ett år åldre och att det inte längre är tio år kvar till 40 utan bara nio. Men ändå. Kan jag inte få slippa de grå hårstråna på mitt huvud? Jag känner mig inte så gammal och grå. Men det var bara två. Min förra födelsedag upptäckte jag ett strå mitt på huvudet som skiftade i färg. Och det var inte brunt som resten utan just precis: grått. Så kontentan av det hela är då att mina grå strån ökar med 100 % varje år. Det låter skrämmande men det är ju sant. Måste alltså fråga efter färg som täcker grå strån nästa gång jag tar mig till en frisör. Och det får bli illa kvickt. Har inte klippt mig sedan i juni. Håret har blivit ganska långt nu och är i stort behov av både toppning och färg. Nää, detta går inte alls. Verkligen dags att boka tid så jag blir snygg i kaluffsen till våren. 


Lovely - grå strån står för vishet? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback