Bebbar överallt

Under en längre tid har en utdragen babyboom huserat i min bekantskapskrets. Alla skaffar barn hela tiden. Både nära vänner och bekanta, kollegor på jobbet och kompisars kompisar. Nu börjar det bli svårt att hinna med. Jag antecknar förbrilt alla nya födelsedagar som skall kommas ihåg. Först ut i år var min kära vän Lindis som numer har sitt namn tillbaka och inte längre kan kallas Lindis med magen. Förra veckan fick hon sin lilla Alva. Det brukar vara minst tre gravida samtidigt så jag funderade kring vilka de andra skulle kunna tänkas vara. Fick ett snabbt svar på den frågan via ett mejl från A som väntar en son till i juni. Se där. Sedan funderade jag kring vem det skulle kunna va som var nummer tre i skaran. Detta fick jag svar på i dag från min kära Tess i Bonnebro som ringde och berättade den glada nyheten att hon är gravid. Så det var de tre första för i år. Och det är bara den 22 januari...Det kan alltså komma fler. Vem vet vem som står på tur? Spännande!


Lovely - förväntansfull och glad åt alla bebbar 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback