Tjejkväll

Vad går upp emot en trevlig kväll med härliga vänninor i en bar? Inte mycket. Tjesnack om allt mellan himmel och jord, valfri god dryck och mycket skratt. Det blev barhäng i går. Jag, en singelväninna och två småbarnsmammor och jag: numera flickvän. Kallt var det ute men varmt inne. Vintern verkade ha kommit för en dag och jag trodde ett tag att jag skulle frysa till is den lilla tid som spenderades mellan baren och tuben. Till saken hör att jag var tröttast av alla och ville gå hem först trots att jag är ledig hela helgen och inte har några planer. J var mycket på g och ville gå vidare men jag bangade och så gjorde även C till slut. Sorry J men jag orkade verkligen inte. Långa timmar under veckan gjorde mig till en zombie helt enkelt. I dag är en soft dag. Vaknade till mitt förtret redan klockan 6.30 och kunde tyvärr inte somna om. Varför? När jag har hela helgen att sova och verkligen behöver det. Pensionärsvarning igen. Det säger jag om handlingar som skulle kunna passa perfekt om cirkus 40 år men inte nu. Som att vakna så tidigt en lördag när man behöver sova ut. Eller att hellre vilja sitta hemma och softa en lördagkväll fast det finns en grym fest att gå på. Med mera. En tjejkväll sitter alla fall aldrig fel och det kan man inte få för mycket av och heller inte tröttna på. 


Lovely - tjejkväll rules 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback