Sporttopp i stället för partytopp

Jag har nästan tröttnat helt på att gå ut på partaj. Hemmafest går jagb mer än gärna på, inga problem. Det är ett trevligt sätt att umgås på. Men att gå ut på club till klockan 5 och dansa hela natten. Njaaa......Det känns väldigt passé. Nu blir det ju en och annan AW eller annat liknande barbesök men efter ett par-tre timmar börjar jag gäspa och känner att det är dags att gå hem - för att sova. Det kanske är åldern, det kanske beror på att alla andra i min ålder fungerar på ett liknande sätt. Vi har tröttnat helt enkelt. Det finns viktigare saker att prioritera. Jobbet tar mycket tid och enegi och då behövs helgen till ren vila och softa aktiviteter snarare än långa nattliga. I helgen som va sprang jag och mitt sällskap i olika sportbutiker för att spana in diverse friluftsvänliga plagg och skor. Jag hittade en del. Har spanat in en jättesnygg jacka med byxa som jag förmodligen skall inhandla till den stundande fjällenresan i april. Jag vill ju va snygg i backen och inte köpa vad som helst. Här ska aktiveras snyggt. Nu prioriterar jag helt enkelt ett sportigt plagg att ha ute i naturen framför en partytopp att ha till en ev Barcelonaresa. Så det kan bli. Trodde aldrig det skulle ske. 


Lovely - lite lagom friluftsmänniska 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback