Fågelkvitter och solsken

Trodde att solen svikit vårt land. Tänkte att den har väl försvagats av all miljöförstörelse så dess strålar räcker inte till för oss här uppe i norr. Nu kan jag ju berätta att jag sett solen glimta till bakom träden både i går och nu på morgonen. Och fåglarna har återvänt från Afrika efter "vintern" . Jag har hört äkta fågelkvitter. Glatt sådant. Snart är det mitten av februari och sedan är det snart mars. Hoppas verkligen att våren kommer nu. Jag vill köpa nya skor och kunna gå på den bara marken. Jag vill inte ha snö nu. Det känns som alldeles för sent. Vinterjackan känns för tung och klumpig. Den kan gott få hänga i garderoben från och med nu. Kanske är allt detta för mycket att önska? Men jag hoppas verkligen att den långa och mörka vintern är över. Jag vill kunna gå i pumps och tunn jacka på stan och sätta mig vid en uteservering med mitt sällskap och ta en kaffe och glo på allt folk som passerar bakom mina solglasögon. Fick ett MMS från Herr E som befinner sig i Åre för tillfället. det va ett soligt foto från skidbacken med en stor öl i framkant. Solens strålar glimmade till i glaset predsic som i den bästa reklamfilm. Jag vill också. Får bli nästa år.


Lovely - stora förhoppningar   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback