Tur i oturen

I morse när jag skulle ta mig till jobbet i från andra sidan stan - även kallad "världens ände" - så missade jag en anslutningsbuss och blev sittande i en busskur i en halvtimme. Det var så klart inte det minsta roligt. Jag var i tid till bussen men missade den med 30 sekunder eftersom den var för tidig och tydligen inte kunde vänta in tidtabellen. Så där satt jag och filosoferade på en kall bänk i en halvtimme i kylan och duggregnet och tänkte att jag kunnat få sova lite längre. När jag så äntligen kom fram till pendeltågsstationen så insåg jag att allt skulle ta alldeles för lång tid och jag skulle dundra in på morgonmötet alldeles för sent. Inte bra, bara illa illa. Jag avskyr verkligen att stressa och komma försent på morgnarna och däför undviker jag det helt enkelt. Som tur va dök ett för mig oväntat SJ-tåg upp bakom kröken som tog mig in till Sthlm på en liten kvart. Så problemet löste sig och jag slapp stressa och kom i tid till jobbet och allt var frid och fröjd. Dessutom blev den lilla resan gratis eftersom ingen tog betalt.

Lovely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback