Stressade kärringar och julsånger

När alla butiker börjar med sina julsånger i december så tycker jag att det är trevligt och mysigt. Nu börjar de gå mig på nerverna. Jag blir liksom trött på julen innan den ens börjat på riktigt. Så skönt det skulle vara att resa bort och komma tillbaka när allt är över och klart. Överallt springer det runt damer i olika åldrar allt från 40 och uppåt spm stressar järnet. Jag uppmanar er alla: ta ett djupt andetag, tänk istället för att irra. Man hinner inte mera än man verkligen gör och förmår. Varför stressar alla dessa stackars människor runt så mycket? Om det nu är så att man ska handla en massa julklappar så gör det i tid eller varför inte handla på nätet? Då behöver man ju inte ut i butikerna och slåss alls. Jag tycker alla fall att det är jättetråkigt att så många stressar upp sig kring en så egentlig fridfull högtid som julen. Det mesta går att fixa på ett enklare sätt tex att handla mat och få det hemkört etc. Och det som inte hinns med är det alls så vikitgt? Jag tänker på dessa stackars människor som stressar så de inte hinner njuta av julefriden. Dessutom har jag sällan eller aldrig sett en stressad man springa runt och jaga julklappar och julskinka. Det tål att tänkas på.


Lovely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback