En grå söndag

Vart försvann all snö och ska den komma åter? Det känns som att vi på nytt hamnat i oktober månad efter att den kära snön lämnade oss och smälte till blask. Det enda tecknet på att det verkligen är december på riktigt är alla adventsljusstakar i fönstren runtomkring. Julhandeln gör ju sitt till också och att alla butiker skyltar med belysningar, julklappstips och annat juligt. Personligen har jag tappat all känsla för julstämning. Jag vill ha snö och kyla. Jag vill gå på julmarknad och dricka glögg. Men vad händer? Jag hann aldrig gå på julmarknad då det var snö. Tydöligen ska man passa på att springa i väg på sådana juliga arrangemang innan snön hinner försvinna. För annars känns det så trist att höra grus under stövlarna i stället för knarrande snö då man kryssar mellan marknadsstånden.


Lovely - inte lika peppad på jul längre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback