Hög myshetsfaktor

I dag regnar det igen. Och jag klagar inte det minsta. Semestern är över och jag jobbar varje dag så jag kan ändå inte ta del av livet utanför min arbetsplats om dagarna. Det är bara skönt att det regnar. Så länge man befinner sig på rätt sida av regnet det vill säga. Det är ju inte det minsta kul att hamna mitt i ett skyfall när ,man är på väg till en date till expempel. Men så här på morgonen då jag bara ska ta mig till jobbet funkar det utmärkt. För första gången på i hela sommaren har jag mina tajta stuprörs jeans och det känns stabilt. Sommarkjolarna får ge vika för nya höstjeansen och sommarskorna packas i hop för att ge plats åt nyinköpta skinnstövlar. Jag myser. Det är absolut underbart med värme och sol men då vill jag befinna mig vid en playa i ett annat land och inte här hemma i Sverige. Turisterna börjar nu åka hem och det är mera stockholmare i tuben för att de flesta är tillbaka på jobet. Allt börjar bli som vanligt igen. Hur skönt som helst. Det är så mycket roligare att vshoppa höstkläder och få ta på sig en varm kofta och skinnjacka igen. Sommarkläder är förvisso sköna och svala men inte alls lika kuliga. 


Lovely - höstdiggare 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback