Våren

Nu är äntligen den försenade snön borta. Nu får vi verkligen hoppas att det förblir barmark och att vinterjackan och curlingkänorna inte får se dagsljus på en väldigt lång tid. Jag hoppas verkligen detta. Nu vill jag ha en tunn jacka, pumps med tunna strumpor eller sneakers. Jag är less på att vara påpälsad med lager på lager av kläder. Jag vill ha kjol och tröja och det får räcka så. Nu är det sannerligen dags för en afterwork på en uteservering. Jag vill sitta på Götgatan och spana på folk bakom mina solglasögon. Vara vårglad och kisa mot solen och le riktigt mycket. Att ett så simpelt nöje kan ge så mycket. Allt blir så mycket enklare när det är sol ute och barmark. Alla blir på glatt humör och kommer ut från sina skrymslen och vill slåss om att få sitta på solsidan på uteserveringen. Det är fantastiskt. Ok, nu är det barmark men ingen sol. Alla fall 50% bra. Tills vidare.


Lovely - vill ha sol, nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback