Borta bra men hemma bäst

Hur bra och kul och trevligt man än har det på en semester så tycker i alla fall jag att det alltid är skönt att komma hem till sitt eget igen. Efter en långweekend i fjällen med Herr e och hans jobb är jag nu hemma ensam i min lägenhet igen. Och det kanske lät en smula ynkligt. Jag bara konstaterar att jag efter fyra dygn av tätt ungänge med andra människor utan någon egen tid tycker att det är ganska nice att sitta i tysthet och blogga. Semestern blev mycket lyckad med blandat innerhåll. Skotersafarit var helt klart höjdpunkten då vi åkte i karavan upp på berget och såg på den vackra utsikten. Guiden som tog oss med på den roliga och häftiga åkturen påminde om karaktären Nalle i sällskapsresanfilmen då de är just på skidsemester. Han var klockren i sin roll som fjällguide med sitt brunbrända ansikte och sitt galanta och vana sätt att manövrera sin skoter. Klockren Nalle. Själv har jag inte mycket till bränna då vädret var växlande men många fina minnen och många skratt. Blev mycket imponerad av en lillkille på tio år som spelade mer eller mindre felfritt på expertenivå på Guitarhero. Han underhöll oss med sin fingerfärdighet en hel kväll. Själv var jag mest en fjant som vägrade spela utan att i min ensamhet öva hemma först . Men sån är jag. Vuxen och feg.


Lovely - hemma igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback