Att åka kommunalt

I bland önskar jag att jag hade en bil. En egen bil, bara min. Faktiskt. Nu lägger jag hellöre pengar på annat än att äga bil eftersom det är så dyrt men i balnd känner jag att det hade vart trevligt med bil. På tuben är det packat med folk, förseningar och barnskrik. Alla messar med sina mobiler eller snackar i dem. Andra stirrar eller är bara allmänt konstiga. I dag när jag skulle åka hem var det ordslagsmål mellan två fjortisar som kallade sig för f''''a och annat trevligt. De ställde till med en scen på perrongen bland alla väntande människor. Vissa har ju inget liv. Vissa använder det allmänna rummet i vår värld till privata utspel som ingen runtomkring är det minsta intresserad av att höra eller att se på. Alla är trötta efter jobbet och vill hem. Ja, inte vill jag alla fall se på skådespel av amatörer framför mig när jag har huvudvärk. Kom precis på mig att jag nu låter som en bitter gammal kärring. Ja, det var ju inte meningen.  I morgon ska jag ringa och boka en ansiktsbehandling. Kan behöva skämmas bort lite och få en lugn stund.


Lovely - less på att åka kommunalt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback