Snabb kakelshopping

Kakel är nu inhandlat och jag har nedräkning inför lördag när killarna sätter igång med köksprojektet. Det ska bli riktigt nice med nytt kakel. Minsann. Lindis med magen och jag va och inhandlade allt som behövs idag på en inredningsbutik. Killen som hjälpte oss måste haft riktigt kul med tanke på vårt uppförande. Jag hittade på en gång vad jag ville ha och frågade om det fanns på lager.Killen försvann iväg en kort stund för att sedan konstatera att det va slut i just den nyansen. Jag och Lindis som just satt oss ned vid ett bord och tjattrade på om allt möjligt och omöjligt tittade upp. Några sekunder gick och jag beslutade mig snabbt för en annan nyans, helt vit och enkel.Så killen försvann igen och fixade iordning allt. Från att ha kommit in i den gigantiska butiken till att ha beställt och betalat så gick det inte många minutrar. Så är det när man shoppar med Lovely. Det går undan med andra ord.
När jag betalat och killen berättat att kalaset vägde 37 kilo och tittat mellan mig, en smal tjej som inte är alltför stark, och Lindis, höggravid med smärtor, så började jag asgarva och fick beställa en taxi. Allt funkade perfekt och den snälle chauffören hjälpte till att lassa in allt i bagageluckan. Nu står det en trave material på mitt köksgolv och väntar på att få tas om hand. Yippie!!!

Lovely - den förväntansfulla

Kommentarer
Postat av: Fröken S

Neeeej, ska du verkligen ta bort ekorren??:( Å andra sidan finns han förevigad på film, men du kommer nog sakna honom ändå.../Kram

2007-10-26 @ 12:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback