Nu kommer mörkret

Det känns att hösten verkligen e här. September - som sagt den bästa månaden - har tyvärr lämnat oss och

oktober har nu tagit över. Denna månad kan minsann vara lika mysig och härlig som sin föregångare men e ju ack
så mycket mörkare och tristare. Det känns verkligen runt omkring. Vart jag än befinner mej så känns folk

gnälligare, surare och allmänt mera trista nu än för en vecka sedan. Folk sitter för sej själva och muttrar och stirrar

tomt framför sej. Själv e jag kanske inte heller en muntergök alla dagar men jag försöker mitt bästa med att hålla

uppe humöret. För vad gör lite mörker? Det e faktiskt ganska mysigt och det skapar stämning med ett gäng tända

ljus och en bra bok i soffan när regnet smattrar mot fönsterrutan. Om man befinner sej på rätt sida om fönstret vill

säga. Utanför på gatan, utan paraply vill jag inte va. Nä, jag föredrar att sitta här och titta på ljuslågorna och ta det

allmänt lugnt.

Lovely - ljusfantast

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback