Morgonbestyr

Jag har läskigt mycket rutiner vad gäller mina morgonsysslor som att äta frulle och välja kläder med mera (man skall i texter inte använda sig av förkortningar därav med mera istället för mm), Hmm, kan jag ha blivit skadad av kursen? Vågar knappt nudda tangenterna innan jag tänkt igenom noga vilken skrivregel som gäller när och var.
Nåväl, jag behöver inte tänka när det gäller mina morgonbestyr. Allt går av bara farten i ett huj. Ibland försöker jag dock att bryta detta mönster men då blir jag garanterat sen till tunnelbanan vilket inte alls är särskilt lämpligt. Måste ju leva upp till mitt rykte som ordningssam och punktlig person. Idag åt jag frukost först innan duschen och nu har jag duschandet kvar och här sitter jag och skriver fast jag inte allas har tid. Hur kommer det sig? Jo, jag gjorde ju en ändring i schemat. Inte bra. Inte alls. Detta får inte göras om. Inte alls. Nu kommer jag inte ha tid att tvätta håret eftersom det tar en sån tid att föna mitt tjocka hårsvall. Minst en kvart. På en kvart kan man istället skriva två blogginlägg. Men då får jag gå till jobbet med konstig frisyr på grnd av otvättat hår. Nu är det sannerligen dags att sluta skriva om sängen ska bli bäddad. På återseende.

Au revoir!

Lovely - morgonmänniska o sina bästa år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback