Med sorg i hjärtat

Jag vill passa på att gratulera min vän Malle till hennes kommande utlandsvistelse. Hon har fått erbjudande att åka till andra sidan jorden (nästan alla fall) för att jobba i tre månader. Sorgen e stor för oss vänner som stannar kvar i vår vardag här hemma i Sverige men det kommer bli desto roligare att läsa alla mail från Malle när hon e borta. Jätteroligt och fantastiskt kul för Malle själv att få åka iväg. Jag väntar med spänning på alla berättelser från over there. Synd att du inte har en blogg Malle. E inte detta ett ypperligt tillfälle att skaffa en kanske? Så att vi här hemma kan hänga me i svängarna och bli uppdaterade. Idag skall jag hänga ut me Malle och fika/snacka/kolla på när hon packar.

Jag har också fått en uppgift som personal assistant till henne under dessa tre månader. Detta innebär att ta hand om hennes blommor och post och annat. Jag känner att jag kan ta åt mej äran för att just jag fick denna roll i hennes liv. Kanske kommer jag även och hälsar på i detta land. Det hade ju vart hur kul som helst. Vi får se vad som händer. Ett faktum e att jag alla fall e riktigt duktig på att åka och hälsa på mina vänner boendes utanför Svea rikes gränser.

Som ni vet har jag vart i Geneve i år och hälsat på Annika. Fick för ett tag sedan höra att hon och hennes R kanske skall flytta vidare till annan europeisk stad inom snar framtid. Nu e inte något spikat och klart vad jag vet i skrivandets stund men jag hoppas att det blir så. Vore kul att få komma och hälsa på i en annan stad där jag inte varit och så klart hade det varit trevligt för paret själv att komma vidare eftersom de känner att det e dags.

Känner att jag e ressugen. Kanske borde boka en resa så att jag har något att se fram emot. Ja, det e sannerligen dags. Synd att jag inte har några semsterdagar kvar bara. En liten detalj så där bara.


Lovely - ressugen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback