Inspiration till bloggande och annat

När jag förflyttar mig från A till B eller är ute och går någonstans så får jag alltid nya ideér till min blogg och till livet i övrigt. Tyvärr minns jag inte alltid allt vilket verkligen är synd. Jag kan komma på hela meningar men när jag väl är hemma så känns de bara som bortblåsta fragment. Jag kanske borde ha med mig en liten minibandspelare och läsa in meningarna så att de bara är att skriva ner när jag får tillfälle. Det kan vara en plan. En plan att följa.

Idag har jag jobbat hårt. Inte för att jag någonsin gör något annat på mitt jobb än just jobbar hårt. Jag är nämligen en riktig arbetsmyra som kämpar på. Timmarna blir det dagar som blir till veckor som sedan förvandlas till månader. När jag kom ut från jobbet så visade det sig regna och det ganska så mycket. Typiskt! Bara för att jag lämnade mitt paraply hemma så regnar det. Och jag som trodde att hösten var över och att det nu var dags för lite snö att singla ner från himlen. Nåväl, lite regn skadar inte. När jag kom hem vänade senaste numret av ELLE på hallgolvet och jag blev så klart sprudlande glad över upptäckten. Regnet glömdes genast bort. Nu har jag en lång stunds härlig och inspirerande läsning. 


Lovely - ELLE löser allt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback