Hem, ljuva hem

Sitter i min självvalda ensamhet och har det mysigt och bra. Iklädd bekväma kläder, glasögon och uppsatt hår trivs jag i min stora och sköna soffa som fisken i vattnet och har inga planer alls på att ta mej någonstans ikväll. Jag är mycket nöjd med detta. Har tänt ett gäng ljus och strökollar på dumburken. Så skönt det är att vara hemma en kväll som denna i mörka, kalla oktober. Jag har ett gäng magasin och tidningar att läsa som bildat en fint staplad hög de senaste veckorna. De måste tas om hand. Jag borde bläddra bland sidorna och läsa allt. Men just nu har jag inte ork alls. För i kväll skall jag bara va. Här i mitt hem. Jag och mina vänner laptop och TV som gör sitt och inte har någon egen vilja och inte säger emot. Trogna vänner som underhåller. Chattade precis med Malle från hennes position på andra sidan jorden (nästan alla fall) och hon har det kanoners. Vilket känns underbart att höra. Skickar henne ett gäng kramar från mej via min blogg. Kram , kram!!

Lovely - hemmasittare ibland

Kommentarer
Postat av: Fröken S

Hello lovely...ikväll gör vi exakt samma sak!Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback