En lååång dag

Man skall väl inte klaga över en ledign dag och det gör jag heller inte. Men jag tycker att denna dag varit så onödigt lång på något sätt. Kalla mej gärna arbetsnarkoman. Jag erkänner att jag älskar att jobba och jag jobbar gärna mycket och hårt. Det är absolut inga problem med det. Nu så ser jag fram emot att få gå till jobbet imorgon. Ja, så ligger det till.

Fikade hemma hos Sally tidigare. Fick se deras nya lågnehet som inte är så nyköpt utan snarare är det så att jag helt enkelt inte vart på besök där ännu. Förrens nu då. Vi köpte med oss bullar och bryggde kaffe i köket och fikade där vid bordet. Som två tanter - kaffe med kaka och ett oavbrutet babblande. Det är märkligt hur man skall komplicera till det hela och inte besöka varandra så ofta trots närheten. Det tar som sagt bara fem minuter via den kommunala vägen. Det är inte många minutrar det.

Har bunkrat upp med nya ljus idag. Hela min underbara lägenhet är fylld med tända ljus, på borden och i varje hörn finns värmeljus och blockljus. Nu sitter jag här med  min sista kopp kaffe för dagen och njuter av stillheten, tystnaden och mörkret och de tända ljusen. Kan det bli mysigare? Ok, en kakelugn då med ett gäng ljus i eller kanske en levande brasa. Ja, det skulle va fint. Men jag är nöjd med det jag har. Dagen har varit lång och jag rastlös men jag har inget att klaga på och jag mår bra. Man skall vara glad att hälsan håller.



Lovely - en rastlös själ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback