En av mina listor

Jag älskar att skriva listor. Jag gör det ofta och mycket och det hjälper mig att komma ihåg viktiga saker och ting som annars skulle försvinna bort i bruset runt mig. Då menar jag att jag har mycket att hålla reda på och måste få lite struktur på detta och mina miljoner av tankar som ständigt upptar min tankeverksamhet. Listor går inte att komma undan och när man väl vant sig vid dom så blir de till en hjälpande länk i ens liv. Prova själva får ni se. Nu skall jag gå och köpa frulle och då ska jag även skriva en lista till detta i förebyggande syfte. För allt jag skriver ner kommer jag ihåg och sedan när jag väl skall tex handla på Konsum så tar jag bara upp lappen för att kolla att allt ligger i korgen som sig bör. och det är sällan jag glömt något. Glömmer gör jag bara ifall min hjärna är alltför full av alldeles för mycket tankeverksamhet. Så kan det bli vissa dagar. Men då finns hjälp att ta till i form av : listor. Listor kan man inte ha för många av eller skriva för ofta. Jag kan idag avslöja hemligheten bakom mitt skärpta minne och varför jag kommer ihåg i princip allt. Minnet har blivit hjälpt av ett antal listor. Som sagt, det jag skrivit upp kommer jag ihåg. Detta är en typisk lista:

ekologisk mellanmjölk
bröd
lättsockrad fil
ägg
grädde
ost
oliver

Skall köpa frulle för att få mycket energi till min kommande storstädning. Måste även skriva en text idag till min kurs på tisdag. Kanske även skall träffa Ange. Ja, nu blev det mycket att hålla reda på. Tur att jag skriver listor.


Lovely - listfreak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback