Detta kommer att bli en mycket upptagen dag

Ja men så är det ju oftast i mitt liv. Eller kanske i de flestas. Men jag har ju lyckats komma in på min drömkurs och bytt tjänst på jobbet samtidigt denna höst så därför är det mycket att stå i och mycket som skall läras och hinnas med. Men det är kul, så kul. Kanske skall gå en fortsättningskurs i vår. Men en kurs som inte tar upp lika mycket tid som den här gör. I veckorna hinner jag i princip inte träffa någon eftersom jag går min kurs och även jobbar mycket. Samtidigt. Men det är kul, mycket kul. Jag tycker det kan ha en rolig effekt i en text när man använder sig av upprepningar.

Skönt att det är mulet väder idag. Då kan jag vara inomhus hela dagen med gott samvete. Inte för att jag brukar få dåligt samvete över mycket men det förväntas ju av en att man skall spendera tid utomhus när minsta lilla solstråle uppenbarar sig. Själv föredrar jag att spendera tid inomhus. Jag är en riktig inomhusmänniska. Jag kan ju fuska lite och öppna balkongdörren. Då är jag inomhus men får frisk luft samtidigt.

Nu är det sannerligen dags att bege sig till Konsum för inhandling av frulleingredienser så att min hungriga mage blir mättad. Min kropp behöver sitt koffein också och det går inte utan mjölk. Nu låter jag nästan som en missbrukare. Fast jag brukar ju koffein, det är min drog som jag behöver för att komma igång. Däremot är jag inte missbrukare av koffein, bara beroende. Och det är inte samma sak. Minsann. Och pappa: man kan börja en mening med och och man kan sätta komma framför och. Så nu har vi rätt ut detta. Måste bara få pappa att läsa bloggen.


Lovely - frulledags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback