Det kostar att ligga på topp

En mycket busy vecka har jag nu. Minsann. Sena kvällar på jobbet varvas med kursen och pluggande och lite softande också. Ikväll är det dags för kursen igen och jag är mycket peppad inför detta. Tycker att kursen ger mig mycket och att den håller hög standard. Nu har jag kommit in i det mera och börjat förstå sammanhang och hur olika texter skall va och inte va. Ja, det är väl det som är tanken kan jag tro att nu efter halva tiden har gått så kommer aha-upplevelserna. Aha! är det så det skall va? Ja, nu fattar jag. Sedan är det bara att läsa mycket och öva,öva. Men det kostar att ligga på topp. Det är ett av mina favvouttryck. Och jag tycker att jag ligger på topp nu. Jag är nöjd med min tillvaro och har inte mycket att klaga på. Egentligen ingenting. Och det är jag verkligen tacksam för.  

Det blir mörkare för varje dag och mina grannars hundar skäller högt men annars är det bra. Hundarna går mig på nerverna och det ekar i trappan när de skäller. Varje dag skäller de högt och ibland blir jag riktigt irriterad och vill rusa ut i trappuppgången och skrika åt dem. Detta kan man väl klassa som ett i-landsproblem. Eller hur? Det är ju inte så att det skäller så att jag inte kan sova. Mina tidigare tankar om att bli hundägare är dock långt borta. Jag blir inte laddad att bli med hund när jag hör dessa små jävlar skälla så man kan tro att hela huset skall rasa. Inte det minsta. 


Lovely - nöjd och glad men diggar inte hunskall

 

Kommentarer
Postat av: Fröken S

hahahaha, jassssåå du? Har du gett upp tanken på att bli hundägare?? Det tycker jag inte att du bör göra..jag kan faktiskt se dig trippa fram med en liten hårboll!/PUSS

2007-10-18 @ 12:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback