Varför ska det vara så svårt?

En sak jag inte fattar är varför det är så svårt för en del människor att fatta vissa saker. Det kan egentligen handla om vad som helst när som helst. Olika situationer och olika ämnen. Varför är det så svårt att förstå skillnaden mellan en strumbyxa och ett par leggins? Detta har nu vart på modet i en evighet och klär var och varannan flicka och kvinnas ben i detta avlånga land. Ändå förstår ganska många inte vad det är för skillnad. Detta kan tydas som ett gigantiskt i-landsproblem och det är det också. Detta handlar inte om något väsentligt eller något allvarligt problem. Nejdå, jag har ett liv och jag har slutat att störa mig på en massa konstiga saker i världen omkring mig. Men detta lilla vill jag skriva ur mig. Jag orkar inte med den typen av frågor. Om något som är så uppenbart. de flesta förpackningar har ju till och med en bild för att visa vad innehållet består av. En gång för alla gott folk : Tights är en strumpbyxa fast det står på engelska för att det är ett internationellt gångbart ord som de flesta fattar. leggins är som en strumbyxa utan fot. Punkt.


Lovely - lite smått irriterad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback