Sömn, sömn , sömn

Tänk om man fick sova en hel dag utan någon press att behöva gå upp alls. Det är vad jag kan sätta högst upp på önskelistan inför jul - en dagssömn. Precis vad jag behöver just nu i dessa mörka och stressiga tider. Gårdagens lediga dag spenderades med Lindis. Det blev inte så mycket till sovmorgon eftersom hon hämtade upp mig med vår hyrbil 9.30. Med sovmorgon menar jag att kunna slappa kvar i sängen till fram emot 11 alla fall. Nåväl, vi tog oss iväg på vårt lilla dagsäventyr vilket resulterade i mera kakelshopping ( svart mosaik denna gång till bänkskivorna som är så horibelt fula ) och efter mycket betänketid även en beställning av fondtapet till köksväggen. Lindis som vaggar fram som en anka pga graviditet hejade på mig emellanåt så jag var tvungen att bestämma mig vilket var bra annars hade jag nog övernattat på butiken. Som vanligt roade vi all personal vart vi en kom med vår humor och charm. Lindis och jag är lite som ett gamalt par som tjafsar på ett kärleksfullt sätt. Men så har vi ju också varit "ihop" i 15 år så det kanske inte är så konstigt. Kanske någon helt enkelt tror att vi är ett lesbiskt par som väntar barn med ett bögpar? Nej, det ska vi väl inte tro att folk tror. Själv fick jag testa på att fika ensam på en Shellmack med trist kaffe, god bulle och en ganska intressant Aftonbladet eftersom jag inte fick plats i bilen då Lindis envisades med att löpa en alldeles för lång bänkskiva. Så det var bara att vänta på närmsta mack tills hon skjutsat hem skivan i bilen och sedan hämtade upp mig igen. Så kan det gå. Det var jag och ett gäng knegargubbar. Intressant att se hur det går till på en mack i lunchtid. Kanske skulle kunna skriva ett reportage om detta? Blev lite tjenis med tjejen som jobbade i kassan. Trevlig personal det finns på Shell vid Arenavägen, Globen. Skickar här en hälsning till dom.

Lovely - ständigt trött 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback