Resumé av helgen som gått

Fredags: hemmakväll i min valda ensamhet. Mycket skön avkoppling efter en som vanligt relativt hektisk vecka. Alla veckor i mitt liv är oftast fullbokade av aktivitet av olika slag, både nytta och nöje. Dock varierar intensiteten något vilket är skönt. Slängde ihop några olika vegetariska röror och åt lantchips till dessert. Gött! TV:n på i bakgrunden men det va inte mycket att se när jag för en gångs skull ville slappa i soffan. Så det blev chttande och surfande istället vilket alltid är kul.

Lördag: Anländer till Bonnebro. Lång fika med avhandling av livets gåtor tillsammans med kära Fröken S som jag inte sett till på ett tag. Mycket angenämt samtal och vi kom fram till en hel del. Dock lyckades vi inte lösa alla planeten Tellus problem.
Snabbvisit hos mina färäldrar som också de skulle på fest och hade inte mycket tid att umgås. Liten dispyt med pappa om vilket badrum jag skall använda.
Trevlig kväll hos Tess. Härligt med villafest! Alla var glada och pigga. Mingel och frossande i snacksbordet som bestod av  små läckerheter av olika slag. Fram på småtimmarna blev det en del dans i vardagsrummet och jag önskade "All night long" med Lionel Richie som jag ha en viss förkärlek till. Om jag en dag gifter mig vill jag ha den som bröllopsvals. Den är så härlig. Den glöder. När det var dags att tänka på refrängen fanns ingen taxi att få. Alla nummer var upptagna. Så det blev till att pulsa hem i den nyanlända snön som låg vit och vacker på marken. Inte en människa i sikte och alldeles tyst. Lite magiskt. 

Söndag: har skrivit på min inlämningsuppgift som har deadline typ nu. Eller alla fall dagens datum.Så det är några timmar kvar. Snabb söndagsmiddag innan det va dags att åka till tågstationen. God fisk- och skaldjursgryta, left over från i fredags som jag hittade i mina föräldrars stora och intressanta kyl. Känner viss ångest över att jag använt huset till hotell och inte hunnit träffa familjen men snart är det jul och då har vi en massa kvalitetstid att se fram emot. 

Nu: Sitter på tåget och prisar mig själv över att ha varit så smart och skaffat mobilt bredband. Det är en fantastisk uppfinning. Tänk så mycket jag kan  få gjort under dessa två timmar istället för att bara slumra in som jag brukar göra. 


Lovely - snart hemma igen 

Kommentarer
Postat av: S

hahha..indeed, det avklarades en hel del på den där korta tiden..jag tror jag ringer dig ikväll och kollar hur dina planer för söndagen utvecklades:)

2007-11-27 @ 12:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback