Livet som förvirrad människa

Häromdagen skulle jag till Skanstull. Jag var helt inne i mina egna tankar och funderingar och glömde helt bort att gå av...Så helt plötsligt upptäckte jag att jag åkte över en lång bro och det visade sig att nästa station var Gullmarsplan. Det var bara att gå av och upp och runt och ner till nästa perrong för att åka tillbaka en station. Suck!! Men det var ingen idé att bli sur och irriterad. Gjort är ju gjort. Jag blev snarare lite rädd för mig själv, över min förvirring. Jag har nämligen gjort detta tidigare några gånger fast inte på samma ställe. Det blir nya ställen varje gång. Detta kan vara ett tecken på att jag helt enkelt behöver sova ut lite mera eller sluta grubbla så mycket. Just nu har jag inte mycket att grubbla över så det ska nog gå bra. Ser fram emot jul då jag ska ta det väldigt lugnt och umgås med familjen och ha det riktigt mysigt. För julen hos oss är kanoners. Ingenting att klaga över. Ingen stress. Bara äkta julefrid. Och då kanske jag också slipper ta på mig fel stövlar. Det hände nu för ett par dagar sedan. Upptäckte när jag var på väg ut från porten där jag bor att ena stövelklacken kändes skev. Kollade under klacken för att se vad det var. Klacken var det dock inget fel på men däremot hade jag tagit på mig två olika sorters stövlar.....Båda är svarta med höga skaft men den ena har kilklack och snörning bak och är vida i skaften och den andre har låg klack och är av en mer tajt modell. Ja, så kan det gå när sömnbristen och bristen på dagsljus slår in och gör sig påmind. Dags att gå på den där ljusterapin jag läste om i Metro. Det är verkligen dags.



Lovely - det e mycket nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback