Veckans väninna del 7

Mia och jag har känt varandra i många år nu. Det har blivit en del party, mycket skratt o upptåg. Men framförallt mycket stöttande från bådas sida genom långa samtal, funderingar och analyserande. Som nyårsdagen för x antal år sedan då Mia och Coco haft fest på kvällen/natten innan o vi sedan alla tre samlades i deras soffa (de va kombos på den tiden) och tjattrade likt piff o puff hela dagen medan vi intog stor mängd föda o snacks.

Mia bodde i en liten stad tillsammans me sin ex-sambo men en dag fick de för sej att de skulle ta sina grejer o flytta till Bonnebro på vinst o förlust. Så blev det o där träffade jag henne på deras inflyttningsfest för första gången. För fem år sedan va vi i Thailand och levde rövare - jag fyllde 25 och Mia 30. Det e härliga minnen och fina foton finns som dokumentation. Mia e en glad o sprudlande kvinna som sedan en tid tillbaka även e både mamma till Måns och gift med J. De har dragit sej till en stad långt borta så nu kan vi inte spontant ses. Men jag planerar ett besök i sommar under min semester. Ska bli nice! 
                        image39
Mia har jobbat mycket på båt - och då inte som sjöman - både på finlandsbåt och lyxkryssare som drog runt hela världen. Hon har vart full av upptåg och hittat på lite ditt o datt. Nu e det mestadels mycket spring efter busige Måns som gäller och resten av energin går åt till nya jobbet så klart där Mia trivs kanoners. Mia e stenbock precis som jag själv o vi e båda inne på detta me horoskop, andlighet och liknande. Det har blivit ett o annat djupt samtal genom åren.

                      image40

Måns fyller två år i höst o gillar att spegla sej och flirta in i kameran likt sin far J. Måns e busig som Emil i Lönnerberga och söt som en liten gullegris. Att sitta stilla finns inte på kartan. Varför göra det när man kan springa runt och upptäcka världen runt omkring?

Lovely - ser fram emot ett besök i stad M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback