Veckans väninna del 6

Jempa och jag har nu känt varandra i 10 år. Detta skall vi fira fredag nästa vecka då vi bokat in en heldag me shopping och lunch etc. Min roll e att vara barnvakt till Jennys lille son Gustav och samtidigt agera personalshopper till Jenny själv då hon behöver uppdatera garderoben efter en tid av graviditet och mammaledighet. Ser mycket fram emot detta! :) Vi träffades som sagt för 10 år sedan då jag va uppe i Sthlm för en anställningsintervju och bodde hos min kompis Ida som kände Jenny. Det sa inte klick på en gång utan det va snarare när vi firade midsommar tillsammans några veckor senare som vi höll för varandra och har sedan dess vart bra vänner. Vi har delat mycket såsom bostad, åkt på semestrar och rajat i Sthlms uteliv. Gråtit tillsammans och pratat om allt i timmar.

                         image31

Jempa hälsade på mej då jag bodde i London o där skålade vi in nya årtusendet på Millenium tillsammans med våra gemensamma vänner Cathrine o Anna. Dock flyttade Anna tillbaka till glada Huddik senare o sedan dess har vi inte hört ifrån henne. Kan tillägga att även Ida är ute ur leken, vår vänskap me henne rann ut ur sanden helt enkelt. Jempa och jag bor i samma hood och det tar inte lång tid att gå emellan våra lghter. Som sagt så bor de flesta jag umgås me här i krokarna. Jempa blev mamma förra året och här ser vi henne me världens sötaste Gustav.
Jempa diggar solen mer än någon annan. Hon tillbringar varje möjlig sekund i solen under sommartid. Därför har Jenny vart på circus 100 solresor i sitt liv. Nu senast var lilla familjen i Thailand under 8 veckor och hade det underbart bra. Jag var allt lite avis då jag följde deras blogg och såg alla fina foton från olika playor o dylikt. Funderar själv på en långresa snart. Vintertid e ju den absolut bästa tiden att resa till solen på. I år hade dock Jempa inte tid att pressa på playan som hon brukar eftersom lillen va me på resan. Höll på att ramla av stolen då jempa sa at hon tröttnat på solen efter ett par veckor....Har aldrig hört ngt liknande från denna kvinna innan. Själva har vi hunnit me resor till Israel, vilket va ett riktigt äventyr, och Cypern som va en enda veckolång fest där vi blev polers me ett gäng Bayernfans från Sthlm som vi hängde me dygnet runt. Det va tider de!

                       image32

Jag och Jempa va kombos under drygt ett år. För er som inte vet vad detta betyder kan jag förklara att kombo står för kompisboende. Därav har jag av många smeknamnet "Kombo". Vissa av dem vi hängde med under den tiden visste inte mitt riktiga namn ens utan detta va jag. Kombo...Brukar fortfarande skriva det som avsändare till Jenny som ju av mej mest kallas för Jempa. På vår ytterdörr i Sumpan där vi va kombos hade vi en jättefin bild av oss med partykläder och arnebollar på huvudet. Arnebollar kanske också bör förklaras: det va ett rött diadem med två pinnar på där det satt två glittriga bollar som rörde sej när man gick. Alltså en typ av utklädnad som kanske passar bättre för barn i 5-års åldern än två kombos 20+....Nu har vi dock vuxit ifrån dessa typer av äventyr och annat känns viktigare. Men kommer aldrig att glömma då vi i våra unga år va ute o raja o fick en massa visitkort och nummer av killar som vi sedan gjorde collage av insidan av min badrumsdörr där vi betygsatte killarna efter en skala 1-5.....Det va riktigt skoj! Kreativiteten va på topp!

Lovely - minnesnostalgiker

Kommentarer
Postat av: Jempa

hahahaha du e underbar !!!! Aahahhaahahahah fick lite sköna flashbacks

ser fram emot shoppingturen

2007-05-05 @ 21:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback