Veckans väninna del 5

Idag blir det Ingelas tur. Denna pingla blev jag vän me,likt  många andra som jag umgås med - på jobbet. Ni förstår att man kan nära på likna företaget jag jobbar på med en sekt. Med detta menar jag att vi alla jobbar hårt och mycket och det blir även en del övertid under hektiska perioder o därför e det viktigt att trivas. Detta leder till att många umgås med varandra mycket på jobbet, vi lunchar och tar sällskap till o från jobbet etc och många e även vänner privat. Det blir ofta afterwork på fredagar, privata fester på helgerna, en del semestrar tillsammans etc. Man behöver helt enkelt inte bekanta och vänner utanför sekten. Detta va en liten avstickare från ämnet, en förklaring helt enkelt över hur det fungerar där jag jobbar. Nu tillbaka till Ingela. Vi bor nära varandra, nästan i samma hood. Hennes hood e lika fint som mitt, vi kan säga att vi bor i likvärdiga områden o såklart efter röd linje - den bästa linjen. 
                    

                    image30


Ingela fyller år imorgon (30+) och då ska hon bege sej ut på öppet vatten på en weekendresa tillsammans me vänner. Det lär bli raj raj gissar jag! Fyller man år så skall det firas ordentligt. Eftersom man inte frågar en kvinna om hennes ålder så förblir det hemligt på denna blogg. har man passerat 30 så e man helt enkelt 30+ tills den dag man fyller 40. Jag kan avslöja att det e långt kvar tills Ingela blir 40. 
Plingan som hon kallas av mej e en härlig kvinna me ett aktivt liv liksom jag. Hon jobbar fortfarande i sekten men inte på samma ställe som Lovely längre tyvärr. Plingan e en hävgiven afterworkare tillsammans me mej o andra då vi nästan varje fredag svingar en bärgare ihop och snackar om livet o allt vad detta innebär. Plingan e liksom Lovely duktig på att träna o då helst spinning och en o annan löprunda. Hon gillar att resa till Asien o att lösa korsord och annat knep o knåp. Ibland bakar hon kakor men diggar inte sin gasugn. Plingan e datautbildad o drömmer om ett jobb där hon kan sitta o pyssla med sånt. Enligt mej står det inte på förrens lyckan kommer o levererar detta till henne och därför peppar jag så gott det går. Ingela gillar inte att bli fotograferad men det får hon bestämt vänja sej av vid eftersom jag nu har en alldeles egen kamera som ständigt e närvarande i min väska o tas fram när man minst anar det. Jag tycker fotot på Ingela e en klockren försommarbild!

I sommar blir det me all säkerhet mycket öl på söders uteserveringar för Plingan o Lovely och en o annan powerwalk runt i våra hood. Annars e Plingan en pysslig tjej som diggar att spendera tid hemma o ta hand om sin mysiga tvåa som har balkong me underbar utsikt - över en fotbollsplan bland annat där jag gissar att det kan finnas en del att spana på....Så nu väntar jag på att bli inbjuden till denna balkong snarast bara vädret vänder o det bli varmt på riktigt. Vad sägs om en flaska rosé Plingan? Vinet har ju så vacker färg - rosa...

Lovely - plingandes 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback