Valborg hemma hos Malou

Säger man Happy Valborg? I framtiden kanske. Snart kommer säkert Valborg att lik alla andra högtider bli en köphysteri, en komers då man måste förbereda presenter och firande in absurdum. Som det blivit med Halloween. Det firades ju knappast när jag va liten flicka, på sin höjd hade någon en maskerad men det va sällsynt och vi gick ju inte runt o tiggde godis som ungarna gör nu. Nej då va det endast utklädnad och påskbrevsmålande som gällde runt påsken. 

Jag är inget stort fan av Valborg. För det första jobbade jag sent igår så det blev ett enkelt men mycket trevligt firande hemma hos Malou med god middag och vin. Det känns som att Valborg är en högtid ägnad fjortisar som super i en park o ramlar i en buske eller familjer som går o tittar på brasan. Men vi andra då? Vi som passerat fjortisstadiet med många år men som ännu inte bildat familj? Ja, en middag passar ju bra och det va absolut en lyckad kväll. Malou och hennes kompis Malin gick vidare men jag gick duktigt hem eftersom jag börjar känna av en nalkande förkylning och dessutom jobbar jag idag på 1 maj. 

Det blev alla fall en rolig kväll i Malous kök me mycket flams, skratt och trams. Malou har tydligen en fallenhet för att ringa 118118 när hon nått ett visst stadium i sitt drickande. Jag föreslog att hon skulle kolla upp eniro på nätet istället vilket ju e gratis men nej det rådet lyssnade hon inte på. Så Malou terroriserade 118118 och snackade me personlaen där som att det va hennes vänner. De måste haft ett roligt arbetspass....För vad det handlade om va att vi planerade att gå ut men inte visste riktigt vart vi skulle gå så därför ringde vi (ja, eller Malou då...) runt och kollade vad som va öppet och det slutade me att tjejerna drog vidare till ett ställe där Malins brorsa höll till me sina polare och promenerade de 2 minutrarna hem till mej och somnade på en sekund. Skyllde på åldern. "Ni e faktiskt 5 år yngre än mej o alltså orkar ni mera. Vänta bara tills ni fyllt 30, då tar det på krafterna att gå ut...."

Lovely - alternativ Valborgsfirare   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback