Utflykt till Frankrike

Idag tog vi bilen och drog till grannlandet Frankrike. Det blev en trevlig tillställning med promenad runt i den gulliga o pittoreska staden Annecy som ligger i en dal med Alperna skymtande bakom en slöja av moln. Vi fick insupa alpluft sa vi blev alldeles höga av allt syre. Lunch intogs pa en liten restaurang vid kanalen med sitt häftigt turkosa vattnet som ringlar genom staden. Jag fotade som en galning tills Annika skämdes och sa att jag fick sluta leka turist. Tro det eller ej men sa klart hittade vi ett par intressanta butiker och nu har Lovely vart pa shoppingtur igen. Denna gang blev det inredningsprylar till det egna boet där hemma istället för skor. Konstigt nog gick allt i en härligt rosa ton...(Hmmm) En tavla till hallen och lite annat trevligt att pryda hemmet med. Vi körde (Ok, Annika) uppe i bergen och ner i dalarna sa jag nästan blev spyfärdig.

SAS verkar envist fortsätta med sin strejk sa vi fick ta en sväng förbi flygplatsen för att ändra biljetten för säkerhets skull. Allt e ordnat för hemresan imorgon och jag skall nu flyga över Köpenhamn istället och där vänta i tre timmar...Inte sa kul me tanke pa att den ordinarie resan gick direkt till Sthlm men jag e glad att jag kommer hem. Har hört ett rykte om at det finns gott om shopping att sla ihjäl timmarna med sa tänkte sla till där och sedan skicka kvittorna till SAS...

Lovely - turist javisst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback