Trevlig tillvaro

Jag trivs verkligen me livet. Jag känner att jag lever ett händelserikt, ibland lite väl tvära kast för att jag skall hänga me själv, o omväxlande liv där det mesta som ingår e bra och ger positiv energi. Precis som det skall vara alltså. Man ska inte klaga så mycket utan hellre lägga tankar på det som e bra. Att ha en fungerande och god hälsa tex. Jag har haft tur som nästan aldrig e sjuk och inte ens har en liten allergi. De dagar per år som jag e sjuk blir jag dock värre en en sjuk ynkandes karl. För män har ju en tendens att bli veka och gnälliga när de e sjuka och jag kan säga att jag blir värre än så o tror nära på att jag e döende bara för att temperaturen i kroppen höjts en ynka grad. Vad e det då mera som ingår i livet? Jag brukar dela upp livet i olika delar som alla påverkar varandra. Alla delarna e viktiga:

1. Familj o Kärlek
2. Vänner
3. Hälsa
4. Arbete
5.Utbildning
6. Fritid
7. Resande

Alla dessa sju delar skapar tillsammans inre harmoni och ger positiv energi om du upplevs på rätt sätt och fungerar som de ska. Om någon del blir lidande eller prioriteras bort så blir de andra delarna påverkade. Låt säga att man vantrivs på jobbet, då blir ofta en familj och partner lidande eftersom man har en tendens att ta med jobbet hem o då går det ut övre de nära o kära. Om man arbetar fär mycket eller inte kan slappna av efter arbetstid så blir fritiden lidande. Om man har det jobbigt hemma med sin familj eller i sin relation till din partner så blir jobbet lidande eftersom du inte kan prestera så som du vill. Därför e det viktigt att ta hand om alla delarna och vårda dem och ta tag i det som behöver en förändring o ta tillvara på det som är stabilt och bra.

Lovely - filosofen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback